Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Hks turbo identification

  1. #1
    Veteran blake.'s Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Name
    Blake
    State
    NSW
    Location
    Penrith
    Country
    Australia
    Posts
    1,171

    Default Hks turbo identification


    TO REMOVE ADS, PLEASE
    REGISTER OR SIGN IN
    Car - corolla

    motor / part in question - sr20. Looking at a turbo for it

    problem - I have know Idea what it is or if its a good turbo

    occurs/started when (if applicable)- I found it for sale

    personal situation (if applicable)-

    Found a turbo for sale. It's advertised as a hks 35-45. The guy said he took it off his skyline and he sent me some photos and it appers to be a t2 flange with a t3 adapter plate.


    The plate on it reads the following:
    Yg-6087J
    GT2540 46T
    446179-17

    Only thing stamped on the front is HKS


    Any help would be awesome
    Quote Originally Posted by Gunner View Post
    Id explain more but there people on here I dont like, and i want to see this shit on thsir supposedly awesome masterfully built but stock power making 20v
    bursting ovaries since 92'

  • #2
    Hair model Jacobxxx's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Name
    Jacob
    State
    NSW
    Location
    Bangalow
    Country
    Australia
    Posts
    6,962

  • #3
    Veteran blake.'s Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Name
    Blake
    State
    NSW
    Location
    Penrith
    Country
    Australia
    Posts
    1,171

    Default

    Yeah I saw that. But it says its a t3 flange. I've done all of the google searching, just wondering if anybody has had any experience with one.
    Quote Originally Posted by Gunner View Post
    Id explain more but there people on here I dont like, and i want to see this shit on thsir supposedly awesome masterfully built but stock power making 20v
    bursting ovaries since 92'

  • #4
    Veteran Skylar's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Name
    Ken
    State
    WA
    Location
    Perth
    Country
    Australia
    Posts
    1,370

    Default

    http://www.hks-power.co.jp/usa/products/Pid=707.html

    Google? You've never ever been to the HKS site? You don't know their range of turbos?
    Maybe back in the old days, they were more, hmmm, respected? HKS was THE shit to have in the import scene. Things have changed since then I guess.

    Yeah, don't buy it, those turbos suck. Get a 3037 Pro S or 2835 Pro S but not the plain 2835 or 3037. A plain 2835 if you want to stick to T25 flange for some reason.

    Also, don't buy anything from anyone trying to sell a "HKS 35-45" wtf is that?

  • #5
    Veteran blake.'s Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Name
    Blake
    State
    NSW
    Location
    Penrith
    Country
    Australia
    Posts
    1,171

    Default

    Thanks ken. Tho why does it suck? It's advertised for $500, I'm sure ill get it for less tho.

    I'm only keeping a t25 flange for now after its rebuild just to run it in and get used to having a bit more power.

    How would this rate to a jap spec s15 t28, as that is what I intend on having for now.
    Quote Originally Posted by Gunner View Post
    Id explain more but there people on here I dont like, and i want to see this shit on thsir supposedly awesome masterfully built but stock power making 20v
    bursting ovaries since 92'

  • #6
    Veteran Skylar's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Name
    Ken
    State
    WA
    Location
    Perth
    Country
    Australia
    Posts
    1,370

    Default

    The compressor and turbine are "mismatched". Basically it means that the car will be a lot laggier than it could be for the power it will make. Hmm, what I'm trying to say is there are better turbos that will make about the same power as that turbo but be a lot more responsive.

    I'd keep the 2860 than upgrade to that thing, might as well run a gt35 or t04 or something. At least you'll get the power to go with the lag. I'm exaggerating but you get what I mean.

  • #7
    Veteran blake.'s Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Name
    Blake
    State
    NSW
    Location
    Penrith
    Country
    Australia
    Posts
    1,171

    Default

    Thanks man. I get what you mean. Why would hks design a turbo like that tho.
    Quote Originally Posted by Gunner View Post
    Id explain more but there people on here I dont like, and i want to see this shit on thsir supposedly awesome masterfully built but stock power making 20v
    bursting ovaries since 92'

  • #8
    Moderator dove grey 64's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Name
    Geoff
    State
    VIC
    Location
    mt dandenong
    Country
    Australia
    Posts
    2,444

    Default

    maybe its an old design? maybe to give the impression of bigger boost by creating lag? who knows. i'd like to know why toyota didnt give us 4age ae86s.. or why aussie forester gt's came with smaller turbos and less power. [rant\]

  • #9
    Veteran blake.'s Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Name
    Blake
    State
    NSW
    Location
    Penrith
    Country
    Australia
    Posts
    1,171

    Default

    Yeah this isn't really sounding like the turbo for me.


    Ill just save up for a gt2871r
    Quote Originally Posted by Gunner View Post
    Id explain more but there people on here I dont like, and i want to see this shit on thsir supposedly awesome masterfully built but stock power making 20v
    bursting ovaries since 92'

  • #10
    Veteran Skylar's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Name
    Ken
    State
    WA
    Location
    Perth
    Country
    Australia
    Posts
    1,370

    Default


    TO REMOVE ADS, PLEASE
    REGISTER OR SIGN IN
    A t3 2871 I hope.

  • Page 1 of 2 1 2 LastLast

    Similar Threads

    1. hks turbo
      By corey70 in forum Cars or Parts Wanted
      Replies: 1
      Last Post: 26th May 2009, 12:55 AM

    Posting Permissions

    • You may not post new threads
    • You may not post replies
    • You may not post attachments
    • You may not edit your posts
    •